Presentació

.
El paper de l'etapa educativa de cadascú de nosaltres ve molt influenciada per les programacions pedagògiques de les nostres escoles. Joan Salvat-Papasseit ha estat un dels autors que més ha estat representat, fins i tot apareix ens diferents nivells o cicles d'ensenyança. Papasseit, en diferentes intensitats i desde la seva incorporació als anys setanta en l'esfera educativa, planeja en tots els nostres caps com a una figura de poeta important en la nostra cultura.

És per aixó que el camí de la meva recerca per a elaborar aquest projecte se centre en un primer moment en l’activitat docent en les escoles. A partir de l’oferiment de la Montse Lari (coordinadora de secundària a l’Escola Pia Balmes) de crear unes activitats adreçades al treball de recerca d’alumnes de 4rt d’ESO, proposo un programa de nou setmanes per a introduir diferentes maneres de llegir, recitar, interpretar, clamar, visualitzar, silenciar… poemes.
El repte és introduir als alumnes de 14 i 15 anys en l’experiència i en l’experiment de la lectura a través de la figura del poetavanguardistacatalà J.Salvat-Papasseit. Amb mètodes de repetició, fragmentació, inversió llegim alguns textes dabant de la càmera de video. Un blog va fent de guia, repàs i arxiu de tot el que es proposa. http://anjopaseitpavatsal.blogspot.com/
Petites introduccions de referents com a Joan Brossa , Pascal Comelade i Enric Casases , les exploracions literàries d’Oulipo , els recitals d’Accidents Polipoètics i les interpretacions play-back dels Back Dorm Boys han planejat durants les sessions a les aules.
Un cop finalitzada la tasca d’inmersió en les aules i els registraments de les diferents activitas s’ha pasat a la relectura del material videogràfic a travès d’un software que reinterpreta i reordena els frames segons unes normes que volen evidentaciar l’experimentació i fragmentació del material original.
.